viernes, 12 de abril de 2013

Menú de poesía. Oliverio Girondo

Unha semana máis, o noso cociñeiro preséntanos un novo menú-poesía para os nosos paladares, cada vez máis selectos...Bo proveito!





Todo era amor

¡Todo era amor... amor! 


No había nada más que amor.               

En todas partes se encontraba amor. 

No se podía hablar más que de amor.               

Amor pasado por agua, a la vainilla, 

amor al portador, amor a plazos.               

Amor analizable, analizado. 

Amor ultramarino. 

Amor ecuestre.               

Amor de cartón piedra, amor con leche... 

lleno de prevenciones, de preventivos;               

lleno de cortocircuitos, de cortapisas. 

Amor con una gran M, 

con una M mayúscula,               

chorreado de merengue, 

cubierto de flores blancas... 
Amor espermatozoico, esperantista.              
Amor desinfectado, amor untuoso... 
Amor con sus accesorios, con sus repuestos;               
con sus faltas de puntualidad, de ortografía; 
con sus interrupciones cardíacas y telefónicas.               
Amor que incendia el corazón de los orangutanes, 
de los bomberos.               
Amor que exalta el canto de las ranas bajo las ramas, 
que arranca los botones de los botines,               
que se alimenta de encelo y de ensalada. 
Amor impostergable y amor impuesto.               
Amor incandescente y amor incauto. 
Amor indeformable. Amor desnudo.               
Amor-amor que es, simplemente, amor. 
Amor y amor... ¡y nada más que amor!





Oliverio Girondo. (Bos Aires 1891- 1967) Naceu no seo dunha familia adiñeirada, o que lle permitiu estudar en distintos colexios europeos. Estudou dereito e moi pronto entrou en contacto coas vanguardas participando activamente en distintas revistas. A súa primera obra publicouse  en 1922 Veinte poemas para ser leídos en el tranvía”. As suas primeiras obras están cheas de cor e ironía, cunha obra fresca e moi orixinal sen perder a sinxeleza.
Foi amigo de autores como Pablo Neruda ou García Lorca.
Nos anos 50, publicou a súa obra más arriscada En la masmédula e, influenciado por el Surrealismo, iniciou a sua carreira na pintura. En 1962 sufriu un accidente que lle deixou graves secuelas físicas.
Morreu en Bos Aires en 1967. 

Na fermosa, sorprendente e magnética película arxentina "El lado oscuro del corazón" aparecen algúns dos seus poemas máis coñecidos (o mesmo que doutros poetas como Mario Benedetti ou Juan Gelman) en boca dos protagonistas da mesma. 

Aquí vos deixamos un exemplo, animádevos a descubrir os demais.


No hay comentarios:

Publicar un comentario