domingo, 26 de mayo de 2013

Menú de poesía: Jacques Prévert

Un novo menú de poesía  presentamos hoxe da man de Jacques Prévert. Bon appetit!








Dejeuner du matin
Jacques Prévert (1900 - 1977)

Il a mis le cafe 
Dans la tasse 
Il a mis le lait 
Dans la tasse de cafe 
Il a mis le sucre 
Dans le cafe au lait 
Avec la petite cuiller 
Il a tourne 
Il a bu le cafe au lait 
Et il a repose la tasse 
Sans me parler 
Il a allume 
Une cigarette 
Il a fait des ronds 
Avec la fumee 
Il a mis les cendres 
Dans le cendrier 
Sans me parler 
Sans me regarder 
Il s'est leve 
Il a mis 
Son chapeau sur sa tete 
Il a mis 
Son manteau de pluie 
Parce qu'il pleuvait 
Et il est parti 
Sous la pluie 
Sans une parole 
Et moi j'ai pris 
Ma tete dans ma main 
Et j'ai pleure. 


Desayuno

Echó café
en la taza.
Echó leche
en la taza de café.
Echó azúcar
en el café con leche.
Con la cucharilla
lo revolvió.
Bebió el café con leche.
Dejó la taza
sin hablarme.
Encendió un cigarrillo.
Hizo anillos
de humo.
Volcó la ceniza
en el cenicero
sin hablarme.
Sin mirarme
se puso de pie.
Se puso el sombrero.
Se puso el impermeable
porque llovía.
se marchó
bajo la lluvia.
Sin decir palabra.
Sin mirarme.
Y me cubrí
la cara con las manos.
Y lloré.


A versión do poema aparece neste video:









              Jacques Prevert

(Neuilly-sur-Seine, 1900 - París, 1977) Poeta, dramaturgo, letrista e guionista francés de carácter rebelde, que frecuentou todos os xéneros como escritor, cineasta e artista en xeral.

Escribiu para teatro obras cortas, e cancións que serían interpretadas por famosos cantantes do momento. Tamén dedicouse ao cine, como guionista e director. A sua obra poética máis famosa titúlase palabras. cun estilo próximo ao linguaxe da rúa, reconstruiu a vida cotiá, invitando ao lector a fiarse do poder da palabra para obter a felicidade, tanto individual como colectiva. A sua obra enriqueciuse con multitude de poemas como Historias (1946), Espectáculo (1951), La lluvia y el buen tiempo (1955) que van evocando por temas o amor, a liberdade, o sono e a imaxinación, sempre dando testemuña do seu compromiso e compasión polos humildes e los desafortunados.


Aos poemas de Prevert púsoxelles música en moitas ocasións. Neste caso  a canción do videio é Les Feuilles Mortes  que foi composta por Kosma e interpretada por mútiples cantantes, neste caso, a versión ofrécena Yves Montand.


No hay comentarios:

Publicar un comentario